استفاده از روبات براي سنجش ميزان راديواكتيو در نيروگاه هسته اي فوكوشيما ژاپن
(Iranian Forum) تالار ایرانی
تاریخ و فرهنگ و هرچیزی که شما دوستش دارید ------- History and culture, and whatever you love you
... . ...

 

 

مقامات نيروگاه هسته اي فوكوشيما ژاپن روز دوشنبه اعلام كردند كه با ارسال دو روبات كنترل از راه دور به داخل يكي از راكتورهايي كه در اثر انفجار هيدروژن آسيب ديده است، درصدد هستند تا ميزان رايواكتيو و دماي موجود در داخل اين راكتور را اندازه بگيرند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رسانه هاي جنوب شرق آسيا، متخصصان نيروگاه هسته اي فوكوشيما كه در تلاش هستند تا بتوانند شرايط موجود دراين نيروگاه را كنترل كنند، از زمان وقوع زلزله 9 ريشتري در اين كشور تاكنون نتوانسته اند به داخل ساختمان هيچ يك از راكتورهاي اين نيروگاه وارد شوند.
بر اساس اين گزارش، يكي از مقامات شركت برق توكيو (تپكو) در خبري اعلام كرد: اين شركت قصد دارد با ارسال دو روبات به داخل راكتور شماره سه اين نيروگاه، مقدار راديواكتيو و همچنين سطح دما و اكسيژن را مورد سنجش قرار دهد.
نشت راديو اكتيو در هوا، زمين هاي مجاور و همچنين آب هاي دريايي اطراف نيروگاه هسته اي فوكوشيما باعث شده تا دولت اين كشور مناطق اطراف اين نيروگاه را منطقه ممنوعه اعلام كند و همچنين بخش كشاورزي و ماهيگيري اين منطقه نيز بر اثر نشت راديواكتيو دچار آسيب شده است.
بر اساس اين گزارش، يوكيو ايدانو از مقامات نزديك به نخست وزير ژاپن كه براي اولين بار به منطقه فوكوشيما سفر كرده است، در سخناني اظهار داشت: شركت تپكو در مراحل آخرين اعلام جزئيات استراتژي خود براي حل مساله هسته اي جاري است كه اين جزئيات به زودي به اطلاع عموم مي رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
................... <

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل PageRank ..................
امکانات جانبی
...................................................... .........................................................
پرديس باكس